0

Battleship

Innlegget er skrevet 27.04.2012

Jeg er ganske sikker på at det er flere enn meg der ute som blir helt elektrisk av en god science fiction film. Her forleden dag så jeg Battleship som ga meg helt wow effekt. Personlig ante jeg ikke at filmen var basert på et brettspill til tross for at jeg har spillt det før. Har lest endel filmanmeldelser der filmen har fått mye kritikk for å være en gjenganger i "brettspill" sjangeren. Selv syntes jeg at direktør og regisør, Peter Berg, gjorde en strålende jobb med å mikse inn elementer fra brett spillet inn i filmen uten at det ble for sært. Det er ikke en av de mest seriøse sci-fi filmene, fordi det er mye humor blandt skuespillerne. Hopper (Taylor Kitsch): "Where did we find him?" Crew: "Just fished him right out of the water." Filmen inneholder en meget interessant debut skuespiller kjent som Rihanna. Hun kledde rollen godt som en marine, gutte-jente med en holdning. Det jeg likte best med filmen var effektene! De var generelt det man burde forvente av en god sci-fi film i år 2012. Jeg elsket konseptet at vi kontakter en planet langt unna som ser jordlignende ut i håp om at det finnes inteligent liv der. Men den ene tingen jeg ikke likte så godt er at menneskene handler akkurat på samme måte som i mine værste mareritt. Mennesker er smarte, men på noen områder inntreffer dyriske innstinkter og de oppfører seg som indianere. For min del kunne de laget filmen langt mer interessant ved at slutten ble anderledes og 2 eren hadde blitt mye mer intens.

Totalt utav 6 stjerner, eller terningkast om du vil, så vil jeg gi denne filmen en solid 5'er. Det eneste som trakk ned var igrunn den realistiske delen. Merkelig det der.

Jeg syntes at sci-fi filmer er en sjanger hvor det er greit at slutten ikke er til heltenes fordel. Hva mener du?

-skrevet av Malin Evelyne Johnsen-