0

Battleship

Innlegget er skrevet 27.04.2012

Jeg er ganske sikker p at det er flere enn meg der ute som blir helt elektrisk av en god science fiction film. Her forleden dag s jeg Battleship som ga meg helt wow effekt. Personlig ante jeg ikke at filmen var basert p et brettspill til tross for at jeg har spillt det fr. Har lest endel filmanmeldelser der filmen har ftt mye kritikk for vre en gjenganger i "brettspill" sjangeren. Selv syntes jeg at direktr og regisr, Peter Berg, gjorde en strlende jobb med mikse inn elementer fra brett spillet inn i filmen uten at det ble for srt. Det er ikke en av de mest serise sci-fi filmene, fordi det er mye humor blandt skuespillerne. Hopper (Taylor Kitsch): "Where did we find him?" Crew: "Just fished him right out of the water." Filmen inneholder en meget interessant debut skuespiller kjent som Rihanna. Hun kledde rollen godt som en marine, gutte-jente med en holdning. Det jeg likte best med filmen var effektene! De var generelt det man burde forvente av en god sci-fi film i r 2012. Jeg elsket konseptet at vi kontakter en planet langt unna som ser jordlignende ut i hp om at det finnes inteligent liv der. Men den ene tingen jeg ikke likte s godt er at menneskene handler akkurat p samme mte som i mine vrste mareritt. Mennesker er smarte, men p noen omrder inntreffer dyriske innstinkter og de oppfrer seg som indianere. For min del kunne de laget filmen langt mer interessant ved at slutten ble anderledes og 2 eren hadde blitt mye mer intens.

Totalt utav 6 stjerner, eller terningkast om du vil, s vil jeg gi denne filmen en solid 5'er. Det eneste som trakk ned var igrunn den realistiske delen. Merkelig det der.

Jeg syntes at sci-fi filmer er en sjanger hvor det er greit at slutten ikke er til heltenes fordel.Hva mener du?

-skrevet avMalin Evelyne Johnsen-